ΥΙΕ ΜΟΥ, ΥΙΕ ΜΟΥ – Χάουαρντ Σπρινγκ (Howard Springs)

Περιγραφή

4C568264589EA46BEEDB8508E7FF5AE8

Μα ήμουν μοναχός ολομόναχος. Εγώ και η σκέψη μου. Ύστερα, λίγο-λίγο η σκέψη σάρκωσε τη μορφή του άγνωστου παιδιού μου και κάθισε στο πλάι μου. Έτσι θαρρώ αισθάνθηκα ζωντανή την παρουσία του, σάρκα με σάρκα, χνώτο με χνώτο.
Η μητέρα σου, Όλιβερ, καθισμένη τις νύχτες του χειμώνα πλάι στη φωτιά, σου κέντησε τις φασκιές σου. Πιο κει εγώσκυμμένος στα χαρτιά και τα βιβλία, κεντούσα το μέλλον σου. Εκείνη καρτερούσε: ένα πρόσωπο μια παρουσία. Εγώ καρτερούσα σε καρτερούσα: μια ζωή, ένα μέλλον. Θέλω στα δύο χεράκια σου να κλείσω όλες του κόσμου τις χαρές, μικρούλη μου Όλιβερ. Τις χαρές που δεν τις γεύτηκε ο πατέρας σου….

Το βιβλίο περιγράφει την προσπάθεια ενός πατέρα να δώσει στον γιο του όλα όσα αυτός στερήθηκε. Ενός πατέρα ο οποίος μεγάλωσε σε άθλιες συνθήκες, ενός πατέρα που δεν έμαθε ποτέ του τι σημαίνει να σε αγαπούν. Με το δικό του αγώνα ο ήρωας του βιβλίου καταφέρνει από την αφάνεια και τη μιζέρια να φτάσει στην καταξίωση και στα πλούτη. Και τότε έρχεται ο Όλιβερ. Το παιδί που δεν θα στερηθεί ποτέ τίποτα, το παιδί που δεν άκουσε ποτέ τη λέξη όχι, το παιδί που δεν θα δεχτεί ποτέ μια παρατήρηση, το παιδί που δεν κάνει ποτέ λάθη… Μεγαλώνοντας ο Όλιβερ αναπτύσει με τον πατέρα του μια σχέση Δαυίδ-Αβεσσαλώμ…

Το βιβλίο γράφτηκε το 1937.

Αριθμός σελίδων: 478

Σχόλια

Το βιβλίο αυτό ήταν το πρώτο βιβλίο που είχα διαβάσει. Πρέπει να ήμουν 10 ή 11 χρονών τότε. Όταν το διάβασα, αγάπησα τα βιβλία και τους γονείς μου…

20 χρόνια μετά, το κατέβασα και πάλι από το ράφι. Το διάβασα ξανά.. Άγγιξε κάθε ευαίσθητη μου χορδή, ξύπνησε μέσα μου αισθήματα των οποίων την ύπαρξη αγνοούσα. Είναι ίσως το πιο ωραίο βιβλίο που διάβασα ποτέ. Έντονα συναισθήματα, συγκίνηση, θλίψη, προβληματισμός…

Ένα από τα αριστουργήματα της κλασσικής παγκόσμιας λογοτεχνίας που κάθε φίλος του βιβλίου πρέπει να διαβάσει. Αν μάλιστα είστε γονέας, πιστεύω επιβάλλεται.